AppointmentAUDIOGRAMBLOOD CELLSBLOOD PRESSUREBODY SCALEBONE DENSITYBONEBRAINCHECKUPChest_X-rayCHOLESTEROLCOLONDENTALDIAGNOSISDOCTORDROPSDUMBBELLEAREKGENDOSCOPYEXAMINATIONEYE TESTEYEGLOVEHABITSHEARTHEIGHTHEPATITISHOSPITALINHALERKIDNEYLUNGSMAMMOGRAMMASKMEDICAL PRESCRIPTIONMONITORPAPPILLSPROSTHETICPSY_2PSYCHOLOGYREPORTRUNNING TESTSCANservice-bonesservice-brainservice-checkservice-cycservice-earservice-exerciseservice-eyeservice-hearthservice-laservice-teethservice-womenservice-xraySMARTWATCHSPERMSTETHOSCOPETEETHTOMOGRAPHYURINEVACCINATIONVIRUSVital_SignWATCHWOMEN_2WOMEN_3
چند توصیه دم‌دستی برای برخورداری از روانی آرام‌تر

چند توصیه دم‌دستی برای برخورداری از روانی آرام‌تر

در یک سال اخیر مسائل مربوط به سلامت روان، دومین بیماری همه‌گیر بعد از کووید19 در سراسر دنیا محسوب می‌شود که میلیون‌ها نفر را درگیر کرده ‌است.

راه‌های ساده برای تمرکز بر سلامت روان می‌تواند تغییرات بزرگی در زندگی‌تان ایجاد کند. جان دافی، روانپزشک و نویسنده کتاب «والد‌های ما در عصر اضطراب»، تمرین تنفسی 90 ثانیه‌ای برای کاهش اضطراب را توصیه می‌کند.

در همه فرهنگ‌ها، همواره مسائل مرتبط با سلامت روان وجود داشته از جمله استرس و اضطراب بی‌دلیل، عزت نفس ضعیف و مشکلات خانوادگی. با این حال همه این چالش‌ها در طول 18 ماه گذشته و در تجربه غافلگیر‌کننده همه‌گیری کووید19 تشدید شده است.

این روانپزشک مخاطبانش را دعوت می‌کند در روزی که به مناسبت روز جهانی سلامت روان نام‌گذاری شده، تصمیم بگیرند و یک حساب و کتاب صادقانه درباره احساس درونی خود داشته باشند.«مراقب خودتان هستید؟ از چیزی بی‌جهت رنج می‌برید؟ بیشتر در خودتان هستید؟ در حالی که واقعا از وضعیت خود خسته شده‌اید، برای مراعات حال اطرافیان، افسردگی یا اضطراب خود را پنهان می‌کنید؟»

چند راه ساده و در عین حال کاربردی برای افزایش سلامت روان خود و اطرافیان‌تان وجود دارد که دانستن آنها خالی از لطف نیست.

روتین سلامتی روزانه داشته باشید. بعد از اینکه چشمانتان را باز کردید، به جای بررسی شبکه های اجتماعی و شروع فعالیت روزانه، چند نفس عمیق بکشید و برای داشتن سه مورد از خداوند سپاسگزاری کنید. سلامتی، آب، هوا، همسر و یا حتی منظره زیبای آن‌سوی پنجره.

چیز‌هایی که سلامت جسم شما را افزایش می‌دهند، از به‌زیستی روانی نیز حمایت می‌کنند. پس آنچه که به بدن و ذهن خود راه می‌دهید، ارزیابی کنید: غذا، نوشیدنی، داروها، حرف‌ها یا جریان مداوم محتوای شبکه‌های مجازی.

وقتی مضطرب یا افسرده هستید، همه چیز دست به دست هم می‌دهند تا ذهن‌تان را مشغول کند. همه مشکلات قدیم و جدید در ذهن شما اسکن می‌شود. برای رهایی از این درگیری‌های ذهنی، فضای فیزیکی‌تان را عوض کنید. بیرون بروید یا کاری در خدمت‌رسانی به دیگران انجام دهید مثل فعالیت های گروهی و داوطلبانه. خیلی سریع متوجه می‌شوید که اضطرابتان کمتر شده‌است.

منبع خبر:

https://edition.cnn.com/2021/10/10/health/world-mental-health-day-2021-wellness/index.html

اشتراک گزاری این پست