AppointmentAUDIOGRAMBLOOD CELLSBLOOD PRESSUREBODY SCALEBONE DENSITYBONEBRAINCHECKUPChest_X-rayCHOLESTEROLCOLONDENTALDIAGNOSISDOCTORDROPSDUMBBELLEAREKGENDOSCOPYEXAMINATIONEYE TESTEYEGLOVEHABITSHEARTHEIGHTHEPATITISHOSPITALINHALERKIDNEYLUNGSMAMMOGRAMMASKMEDICAL PRESCRIPTIONMONITORPAPPILLSPROSTHETICPSY_2PSYCHOLOGYREPORTRUNNING TESTSCANservice-bonesservice-brainservice-checkservice-cycservice-earservice-exerciseservice-eyeservice-hearthservice-laservice-teethservice-womenservice-xraySMARTWATCHSPERMSTETHOSCOPETEETHTOMOGRAPHYURINEVACCINATIONVIRUSVital_SignWATCHWOMEN_2WOMEN_3
انقلابی در پیشگیری از بيماري‌هاي قلبي-عروقي

تولید یک داروی ترکیبی که خطر سکته قلبی را به نصف می‌رساند

انقلابی در پیشگیری از بيماري‌هاي قلبي-عروقي

در مقاله اي كه اين هفته در وب‌سایت خط سلامت منتشر شد، گزارش شده قرص جديدي كه حاوي ٤ داروی متفاوت شامل آسپرين، استاتين و دو مدل پايين آورنده فشارخون بوده،می‌تواند آمار مرگ و مير ناشي از بيماري هاي قلبي-عروقي را به نصف برساند؛ دانشمندان معتقدند كه اين یافته، انقلابي در درمان بيماري هاي قلبي است.

کارشناسان می‌گویند قرص حاوی این دارو‌ها می‌تواند مراقبت از سلامت قلب را برای افراد آسان کند. محققان گزارش می دهند که  قرص”پلی‌پیل”  Polypill حاوی آسپرین، استاتین و داروهای کاهنده فشار خون می‌تواند به کاهش خطر حمله قلبی و سکته کمک کند. آن‌ها می‌افزایند که این مطالعه همچنین می‌تواند نشان دهد که آسپرین در صورت استفاده همزمان داروهای دیگر در سلامت قلب موثر خواهد بود.

به گفته این محققان این ترکیب دارویی خطر حمله قلبی را 53 درصد و سکته مغزی را 51 درصد کاهش می دهد. سلیم یوسف، نویسنده ارشد این مطالعه و استاد پزشکی در دانشگاه مک‌مستر در انتاریو، کانادا می‌گوید: «این یافته یکی از مهمترین اکتشافات در سه دهه اخیر است که در مورد بیماری‌های قلبی عروقی مطرح می‌شود؛ بیماری‌ای که قاتل شماره یک در سطح جهان شناخته شده است.»

سلیم یوسف معتقد است: «استفاده گسترده از این درمان ساده می‌تواند سالانه بین 5 تا 10 میلیون نفر را از سکته مغزی، حمله قلبی یا مرگ بر اثر این شرایط نجات دهد.»

گفتنی است در ایالات متحده، هر 36 ثانیه یک نفر بر اثر بیماری‌های قلبی عروقی جان خود را از دست می‌دهد. این رقم سالانه 655 هزار مرگ بر اثر بیماری‌های قلبی را رقم می‌زند. علاوه بر این، هر 40 ثانیه یک نفر در آمریکا دچار حمله قلبی می‌شود؛ یعنی سالانه 805 هزار حمله قلبی.

کارشناسان قلب و عروق می‌گویند یافته‌های این مطالعه می‌‌تواند تأثیر قابل توجهی بر سلامت قلب و عروق افراد در سراسر جهان داشته باشد.

اشتراک گذاری این پست


تگ‌ها :