AppointmentAUDIOGRAMBLOOD CELLSBLOOD PRESSUREBODY SCALEBONE DENSITYBONEBRAINCHECKUPChest_X-rayCHOLESTEROLCOLONDENTALDIAGNOSISDOCTORDROPSDUMBBELLEAREKGENDOSCOPYEXAMINATIONEYE TESTEYEGLOVEHABITSHEARTHEIGHTHEPATITISHOSPITALINHALERKIDNEYLUNGSMAMMOGRAMMASKMEDICAL PRESCRIPTIONMONITORPAPPILLSPROSTHETICPSY_2PSYCHOLOGYREPORTRUNNING TESTSCANservice-bonesservice-brainservice-checkservice-cycservice-earservice-exerciseservice-eyeservice-hearthservice-laservice-teethservice-womenservice-xraySMARTWATCHSPERMSTETHOSCOPETEETHTOMOGRAPHYURINEVACCINATIONVIRUSVital_SignWATCHWOMEN_2WOMEN_3
پرونده الکترونیک سلامت شاه‌کلید ارتقای سلامت

یک پرونده الکترونیک سلامت (EHR) مجموعهای سیستماتیک از اطلاعات سلامت بیماران و جمعیت است که به صورت الکترونیکی در قالب دیجیتال ذخیره می‌شود.این سوابق را می‌توان در تنظیمات مختلف مراقبت‌های بهداشتی به اشتراک گذاشت. سوابق از طریق سیستم‌های اطلاعاتی متصل به شبکه، در سطح سازمان یا سایر شبکه‌ها و مبادلات اطلاعاتی به اشتراک گذاشته می‌شوند.

پرونده الکترونیک سلامت ممکن است شامل طیف وسیعی از داده‌ها، از جمله جمعیت شناسی، سابقه پزشکی، داروها و آلرژی، وضعیت ایمنی، نتایج تست‌های آزمایشگاهی، تصاویر رادیولوژی، علائم حیاتی و اطلاعات شخصی مانند سن و وزن و سایر اطلاعات باشد.در دهه اخیر ، پرونده‌های الکترونیک سلامت به عنوان شاه‌کلید افزایش مراقبت‌های با کیفیت سلامت مورد توجه قرار گرفته است.

ارائه درمان‌های جدید و نوآورانه

امروزه مجموعه‌هایی که خدمات ایجاد پرونده الکترونیک سلامت را ارائه می‌دهند، از داده‌های پرونده بیماران یا جوامع تحت پوشش برای بهبود کارکرد برنامه‌های مدیریت خدمات مراقبتی خود استفاده می‌کنند.

شاید بتوان به زبان ساده اینطور توضیح داد که پرونده الکترونیک سلامت ، همه اطلاعات بیمار را در یک استخر بزرگ ترکیب و پردازش می‌کند و بر اساس ویژگی‌های جسمی و روانی افراد، از این اطلاعات برای ایجاد درمان های جدید یا نوآوری در ارائه مراقبت های سلامت استفاده می‌کند که به طور کلی این فرآیند مبتنی بر دانش روز پزشکی و فناوری اطلاعات بوده و اهداف مراقبت های بهداشتی را بهبود می‌بخشد.

محافظت از اطلاعات پزشکی در پرونده الکترونیک سلامت

در این فرآیند، ترکیب انواع مختلفی از داده‌های بالینی از سوابق سلامت، به پزشکان در شناسایی و طبقه‌بندی بیماران مبتلا به مشکلات حاد و مزمن کمک می‌کند. پرونده الکترونیکی سلامت به علاوه می‌تواند به نوعی نقش بازدارنده را در بروز عوارض جدی بیماری‌ها ایفا کند.به طوری که مثلاً تیم پزشکی با بررسی این پرونده می‌تواند با استفاده از داده‌ها و تجزیه و تحلیل آن، کیفیت مراقبت برای جلوگیری از بستری شدن بیمار در معرض خطر را بهبود بخشد.سیستم های تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت برای ذخیره دقیق داده‌ها و ثبت وضعیت بیمار در طول زمان طراحی شده‌اند. این کار اغلب نیازی به پیگیری پرونده پزشکی قبلی بیمار ندارد؛ البته به شرط  اطمینان از به روز بودن داده‌ها .

همچنین پرونده الکترونیک سلامت امکان برقراری ارتباط آزاد بین بیمار و تیم ارائه دهنده این خدمات را فراهم می کند، در حالی که حریم خصوصی و امنیت این اطلاعات تضمین شده است و همه داده‌ها در پرونده الکترونیک سلامت کاملاً محرمانه باقی می‌مانند.همین فاکتور مهم می‌تواند خطر ایجاد خطا در ثبت داده ‌ها را کاهش دهد. چراکه تنها یک فایل قابل تغییر وجود دارد، نه چندین برگه آزمایش و نسخ پزشکی و تصاویر رادیولوژی و اسکن. پرونده الکترونیکی سلامت تنها یک فایل جامع از اطلاعات است که با سیستم های امنیتی شبکه اطلاعات محافظت و در فضای امن به‌روز می‌شود.

بسته‌ای ایمن و قابل دسترس از سوابق سلامت

با توجه به اینکه اطلاعات دیجیتالی قابل جستجو و در یک فایل واحد قرار دارند، بنابراین پرونده الکترونیکی سلامت در هنگام استخراج داده‌های پزشکی برای بررسی روندهای احتمالی و تغییرات طولانی مدت در بیماران مؤثرتر هستند. به علاوه مطالعات مبتنی بر جمعیت پروژه‌های پزشکی نیز می‌تواند با ایجاد گسترده پرونده‌های الکترونیک سلامت تسهیل شود.

پرونده الکترونیک سلامت (EHR) را بسته‌ای ایمن از سابقه سلامت فرد می‌دانند که به تیم مراقبت‌های سلامت، از جمله پزشک خانواده، پرستاران، پزشکان اورژانس و متخصصان مراکز درمانی، امکان دسترسی سریع به اطلاعات پزشکی مرتبط را می‌دهد؛ بنابراین آن‌ها می‌توانند بهترین مراقبت را برای بیماران و گروه‌های هدف ارائه دهند.

پرونده الکترونیک سلامت چه مزایایی برای شما دارد؟

  • با داشتن اطلاعات کامل و به روز، تیم مراقبت‌های سلامت شما می‌توانند تصمیمات درمانی سریع‌تر و دقیق‌تری اتخاذ کنند.
  • شما مراقبت هماهنگ‌تری بین اعضای مختلف تیم ارائه دهنده این خدمات و سیستم های مختلف مانند مطب پزشکان یا بیمارستان‌ها را تجربه خواهید کرد.
  • با ارجاع از یک مرکز درمانی به محیط دیگر، نیازی به تکرار سابقه پزشکی نخواهید داشت.
  • از آنجا که ارائه دهنده خدمات سلامت می تواند به نتایج آزمایشگاهی شما دسترسی داشته باشد، آزمایش‌های تکراری کمتری را تجربه خواهید کرد.
  • امکان مفقود شدن و از بین رفتن اطلاعات سوابق پزشکی شما تقریباً به صفر می‌رسد زیرا همه داده‌ها در یک فایل الکترونیکی ثبت و ذخیره می شود.

اشتراک گذاری این پست


تگ‌ها :