AppointmentAUDIOGRAMBLOOD CELLSBLOOD PRESSUREBODY SCALEBONE DENSITYBONEBRAINCHECKUPChest_X-rayCHOLESTEROLCOLONDENTALDIAGNOSISDOCTORDROPSDUMBBELLEAREKGENDOSCOPYEXAMINATIONEYE TESTEYEGLOVEHABITSHEARTHEIGHTHEPATITISHOSPITALINHALERKIDNEYLUNGSMAMMOGRAMMASKMEDICAL PRESCRIPTIONMONITORPAPPILLSPROSTHETICPSY_2PSYCHOLOGYREPORTRUNNING TESTSCANservice-bonesservice-brainservice-checkservice-cycservice-earservice-exerciseservice-eyeservice-hearthservice-laservice-teethservice-womenservice-xraySMARTWATCHSPERMSTETHOSCOPETEETHTOMOGRAPHYURINEVACCINATIONVIRUSVital_SignWATCHWOMEN_2WOMEN_3
چگونه بهترین کالری‌سوزی را در پیاده‌روی داشته‌باشیم

بر هیچ‌کسی پوشیده نیست که پیاده‌روی برای بدن مفید است. بسیاری از ما تلاش می‌کنیم تا هر طور شده 10 هزار قدم پیاده‌روی توصیه‌شده در روز را انجام دهیم و خودمان را به تناسب اندام نزدیک کنیم. اما در واقع سؤال مهم در مورد پیاده‌روی این است که در طول این فعالیت چقدر کالری می‌سوزانیم و چگونه می‌توانیم از این کار حداکثر استفاده را ببریم؟

بسیاری از ابزارهای شخصی مختلف و ماشین‌حساب‌های آنلاین برای ارزیابی میزان کالری سوزانده‌شده در حین راه رفتن وجود دارد. با این حال، تحقیقات نشان داده که آن‌ها کاملاً دقیق نیستند .یک مطالعه در مجله فیزیولوژی کاربردی نشان داد که اکثر مردم بیش از چیزی که معمولاً توسط ابزارهای نظارت بر تناسب اندام گزارش شده، کالری می‌سوزانند. به گفته محققان، در 97 درصد موارد بررسی شده، کالری سوزی بسیار کمتر از میزان واقعی گزارش می‌شود.

جالب است بدانید که شما با تمرینات شدیدتر که باعث افزایش ضربان قلب می‌شود، در مدت زمان کمتر کالری بیشتری می‌سوزانید. اما پیاده روی، یک تمرین متوسط است. بنابراین به نظر می‌رسد برای رسیدن به بهترین نتیجه، پیاده‌روی با سرعت زیاد که باعث تپش قلب می‌شود، منطقی‌ترین گزینه باشد.

با این حال، تحقیقات نشان می‌دهد که تغییر سرعت در پیاده‌روی در راستای تغییر شدت فعالیت بدنی و در نتیجه افزایش ضربان قلب، می‌تواند میزان متابولیسم را 6 تا 20 درصد بیشتر از باقی ماندن در سرعت ثابت افزایش دهد. به بیان ساده در طول پیاده‌روی باید سرعت خود را به هم بریزید.

وقتی پیاده‌روی خوب انجام شود، یک ورزش فوق العاده مفید برای رسیدن به سلامت کامل فراتر از سوزاندن کالری خواهید ‌داشت. به‌علاوه پیاده روی مسلماً در دسترس‌ترین شکل ورزش است زیرا به لباس، تجهیزات یا عضویت در باشگاه نیاز ندارد.

اشتراک گذاری این پست


تگ‌ها :