AppointmentAUDIOGRAMBLOOD CELLSBLOOD PRESSUREBODY SCALEBONE DENSITYBONEBRAINCHECKUPChest_X-rayCHOLESTEROLCOLONDENTALDIAGNOSISDOCTORDROPSDUMBBELLEAREKGENDOSCOPYEXAMINATIONEYE TESTEYEGLOVEHABITSHEARTHEIGHTHEPATITISHOSPITALINHALERKIDNEYLUNGSMAMMOGRAMMASKMEDICAL PRESCRIPTIONMONITORPAPPILLSPROSTHETICPSY_2PSYCHOLOGYREPORTRUNNING TESTSCANservice-bonesservice-brainservice-checkservice-cycservice-earservice-exerciseservice-eyeservice-hearthservice-laservice-teethservice-womenservice-xraySMARTWATCHSPERMSTETHOSCOPETEETHTOMOGRAPHYURINEVACCINATIONVIRUSVital_SignWATCHWOMEN_2WOMEN_3
افزایش التهاب روده در افراد مسن در دو دهه گذشته

بر اساس یافته‌های منتشر شده در گزارش هفتگی موربیدیتی و مرگ‌و‌میر در می 2021، شیوع بیماری التهابی روده (IBD) در افراد مسن در دو دهه گذشته به طور پیوسته افزایش یافته است.

IBD یک اصطلاح جمعی برای بیماری‌هایی است که در آن فعالیت غیر‌طبیعی سیستم ایمنی در روده، منجر به التهاب می‌شود. این گزارش داده‌های پزشکی سالانه بیش از 23 میلیون نفر از افراد 67 ساله و بالاتر را از سال 2001 تا 2018 مورد بررسی قرار داده است. در این دوره، تعداد موارد بیماری التهابی روده سالانه 3.4 و 2.8 درصد افزایش یافت.

بر اساس گزارش گروه سلامت مردان دانشگاه هاروارد،نتایج این مطالعه نشان می‌دهد در حالی که التهاب روده به طور کلی در میانسالی به اوج خود می‌رسد، 10٪ تا 15٪ از تشخیص‌های جدید در افراد 60 سال و بالاتر بوده است.

علائم دو بیماری التهابی روده به اسم کرون و کولیت اولسراتیو مشابه است که شامل گرفتگی‌عضلات، درد شکم، اسهال و نفخ می‌شود. افراد ممکن است این علائم را با مشکلات گوارشی عادی اشتباه بگیرند، اما اگر هر یک از این مشکلات را احساس کرده و در طول یک هفته بهبود پیدا نکردید، با پزشک خود تماس بگیرید.

 

اشتراک گذاری این پست


تگ‌ها :