AppointmentAUDIOGRAMBLOOD CELLSBLOOD PRESSUREBODY SCALEBONE DENSITYBONEBRAINCHECKUPChest_X-rayCHOLESTEROLCOLONDENTALDIAGNOSISDOCTORDROPSDUMBBELLEAREKGENDOSCOPYEXAMINATIONEYE TESTEYEGLOVEHABITSHEARTHEIGHTHEPATITISHOSPITALINHALERKIDNEYLUNGSMAMMOGRAMMASKMEDICAL PRESCRIPTIONMONITORPAPPILLSPROSTHETICPSY_2PSYCHOLOGYREPORTRUNNING TESTSCANservice-bonesservice-brainservice-checkservice-cycservice-earservice-exerciseservice-eyeservice-hearthservice-laservice-teethservice-womenservice-xraySMARTWATCHSPERMSTETHOSCOPETEETHTOMOGRAPHYURINEVACCINATIONVIRUSVital_SignWATCHWOMEN_2WOMEN_3
اگر مغزتان در حین کار فعال است، احتمالا آلزایمر نمی‌گیرید

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد مشاغل چالش برانگیز ذهنی می‌تواند خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش دهند.

آیا شما از آن دسته افراد هستید که شغلی محرک ذهنی دارید؟ کلی بیلودو، سردبیر اجرایی دیده بان سلامت زنان هاروارد در مقاله ای کوتاه نوشته است بر اساس تحلیلی که در 21 اگوست 2021 در The BMJ منتشر شد، مشاغل محرک ذهنی می‌تواند خطر ابتلا به زوال عقل را در آینده کاهش دهد.

محققان داده‌های حاصل از مطالعات متعدد را با هم ترکیب و چگونگی ارتباط عوامل کار با بیماری‌های مزمن، ناتوانی و مرگ را بررسی کرده‌اند. آنها دریافتند افرادی که مشاغل محرک شناختی دارند در مقایسه با افرادی که شغلشان محرک مغز تلقی نمی شود، 23 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به زوال عقل هستند.

مشاغل محرک شناختی و ذهنی به عنوان مشاغلی تعریف می‌شوند که به افراد اجازه می‌دهند مستقلانه تصمیم بگیرند و آنها را ملزم به انجام وظایف سخت می‌کند.

این مطالعات، از ایالات متحده و اروپا، اطلاعاتی را از افراد در مورد شغل آنها جمع آوری کرده‌است. همه شرکت‌کنندگان در ابتدای راه (بین سال‌های 1986 و 2002) اثری از زوال عقل نداشتند. پیگیری‌های این مطالعه برای شناسایی زوال عقل تا سال 2017 به طول انجامید.

پس از تنظیم سایر عوامل خطرزای زوال عقل، محققان دریافتند افرادی که در مشاغل محرک ذهنی کمتر مشغول به کار بودند، بیشتر احتمال دارد زوال شناختی را تجربه کنند.

با این حال، باید توجه داشته باشیم که این تجزیه و تحلیل نمی‌تواند لزوما تعیین کند که آیا نوع شغل بر عملکرد مغز تأثیر می گذارد یا اینکه آیا این ارتباط می تواند نشان دهنده عوامل دیگری هم باشد؟ برای روشن شدن بیشتر این موضوع به تحقیقات بیشتری نیاز است.

اشتراک گذاری این پست


تگ‌ها :