AppointmentAUDIOGRAMBLOOD CELLSBLOOD PRESSUREBODY SCALEBONE DENSITYBONEBRAINCHECKUPChest_X-rayCHOLESTEROLCOLONDENTALDIAGNOSISDOCTORDROPSDUMBBELLEAREKGENDOSCOPYEXAMINATIONEYE TESTEYEGLOVEHABITSHEARTHEIGHTHEPATITISHOSPITALINHALERKIDNEYLUNGSMAMMOGRAMMASKMEDICAL PRESCRIPTIONMONITORPAPPILLSPROSTHETICPSY_2PSYCHOLOGYREPORTRUNNING TESTSCANservice-bonesservice-brainservice-checkservice-cycservice-earservice-exerciseservice-eyeservice-hearthservice-laservice-teethservice-womenservice-xraySMARTWATCHSPERMSTETHOSCOPETEETHTOMOGRAPHYURINEVACCINATIONVIRUSVital_SignWATCHWOMEN_2WOMEN_3
مردان 2 برابر زنان مبتلا به پارکینسون می‌شوند

یک جراح مغز و اعصاب، با تأکید بر اینکه احتمال مبتلا شدن به بیماری پارکینسون در مردان نسبت به زنان بیشتر است، گفت: بیماری پارکینسون در میان افراد ۶۰ سال به بالا شیوع بیشتری دارد.

ابتلای دو برابر مردان نسبت به زنان مبتلا به پارکینسون

علیرضا زالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با ارائه توضیحاتی درخصوص علائم ابتلا به بیماری پارکینسون و احتمال ابتلای دوبرابری مردان نسبت به زنان گفت: مهم‌ترین خصوصیتی که در توصیف لرزش پارکینسونی مشاهده می‌شود و به پزشک متخصص را قادر می‌کند تا پارکینسون را از سایر لرزش‌ها متمایز کند، کاهش میزان پلک زدن، کندی حرکات، تغییر در نمای صورت و مواردی نظیر آن است.

زالی با بیان اینکه اعمال جراحی تحریک عمقی مغز تنها مربوط به لرزش پارکینسون نیست، تشریح کرد: اهداف جراحی در درمان پارکینسون متفاوت است؛ زمانی که لرزش‌های بیش از حد تقریباً زندگی روزمره فرد را دچار اختلال کرده و همچنین متناسب با لرزش، پزشک جراحی یا دارودرمانی را به کار می‌گیرد.

پیشنهاد مطالعه:بیماری پارکینسون چیست؟ (علت، علائم، تشخیص و 2 راه درمان)

درمان مردان و زنان مبتلا به پارکینسون

درمان های افراد مبتلا به بیماری پارکینسون

دکتر زالی با اشاره به اینکه در گذشته و در فرآیند درمان پارکینسون، جراحی بر درمان‌های دارویی ترجیح داده می‌شد، اضافه کرد: پیش از دهه ۶۰ درمان پارکینسون صرفاً جراحی بود. در حال حاضر خوشبختانه با وجود داروهای جدید، درمان‌های دارویی شکل تازه‌ای به خود گرفته است، ضمن اینکه جراحی‌ها معمولاً مشکلاتی مثل اختلال در تکلم را به دنبال داشته اند.

وی با اشاره به اینکه درمان‌های نوین و جراحی پارکینسون، قسمت‌هایی از مغز با کمک جدیدترین تکنولوژی‌ها تحریک می‌شوند، با کمک تصاویر توضیحاتی درباره تحریک عمقی مغز در درمان پارکینسون ارائه داد.

زالی با تأکید بر اینکه در درمان جراحی بهترین و کم‌خطرترین مسیر ورود با کمک نرم‌افزارها محاسبه می‌شود، تشریح کرد که روند جراحی بدون درد، با همکاری بیمار و به روش بی‌حسی موضعی صورت می‌گیرد.

این جراح مغز و اعصاب، با اشاره بر دقت بالای جراحی پارکینسون: حتی ذره‌ای اشتباه قابل بخشش نیست، طی فرآیند عمل تیم درمانی با تحریک الکتریکی و آزمایش قبل از جاگذاری، مناسب‌ترین اقدام با کمترین عارضه انجام می‌شود.

این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه مهم‌ترین مسئله بعد از جراحی عمقی مغز، تنظیمات دستگاه برای کسب بهترین نتیجه است، اضافه کرد: این جراحی نتیجه کار تیمی است، بعد از جراحی شرایط بیمار باید به صورت دوره‌ای بررسی شود و استفاده از دارو نیز همچنان بر قوت خود باقی است.

زالی در پایان خاطر نشان کرد: انتخاب بیمار مناسب برای جراحی مهم است و نیاز است که زمان بیماری و اختلالات حرکتی فرد مورد ارزیابی قرار بگیرد.

مجموعه سلامت نسیم با ارائه تست های غربالگری بیماری های مختلف، می تواند نگرانی شما عزیزان را در زمینه ی گسترش بیماری ها مرتفع سازد.

اشتراک گذاری این پست