AppointmentAUDIOGRAMBLOOD CELLSBLOOD PRESSUREBODY SCALEBONE DENSITYBONEBRAINCHECKUPChest_X-rayCHOLESTEROLCOLONDENTALDIAGNOSISDOCTORDROPSDUMBBELLEAREKGENDOSCOPYEXAMINATIONEYE TESTEYEGLOVEHABITSHEARTHEIGHTHEPATITISHOSPITALINHALERKIDNEYLUNGSMAMMOGRAMMASKMEDICAL PRESCRIPTIONMONITORPAPPILLSPROSTHETICPSY_2PSYCHOLOGYREPORTRUNNING TESTSCANservice-bonesservice-brainservice-checkservice-cycservice-earservice-exerciseservice-eyeservice-hearthservice-laservice-teethservice-womenservice-xraySMARTWATCHSPERMSTETHOSCOPETEETHTOMOGRAPHYURINEVACCINATIONVIRUSVital_SignWATCHWOMEN_2WOMEN_3
مطالعه جدید درمورد رابطه استرس با عوامل تهدیدکننده سلامت

یک مطالعه جدید نشان داده است که استرس، از طریق تمایل به تحریک التهاب در بدن، با سندرم متابولیک مرتبط است؛ محققان پیشنهاد می‌کنند که تکنیک‌های کم هزینه و نسبتا آسان مدیریت استرس می تواند یکی از راه‌های کمک به بهبود نتایج سلامت بیولوژیکی باشد.

 

 

سبک زندگی و ژنتیک و طیف وسیعی از عوامل دیگر در دایره کنترل ما و خارج از کنترل آن، در ایجاد سندرم متابولیک نقش دارند. سندروم متابولیک مجموعه‌ای از عوامل خطر (چاقی شکمی، قند خون بالا، فشار خون بالا، سطح بالای تری گلیسیرید خون و سطح پایین کلسترول HDL) است که باعث افزایش خطر بیماری‌های قلبی، دیابت و دیگر مشکلات جدی سلامت می‌شود.

ارتباط بین استرس و سلامت بیولوژیکی ثابت شده است، اما مطالعات قبلی، کمتر دخالت التهاب را در ارتباط استرس با سندرم متابولیک بررسی کرده اند.

با استفاده از داده‌های نمونه‌ای از 648 شرکت‌کننده (میانگین سنی 52 سال) در یک نظرسنجی ملی با عنوان Midlife در ایالات متحده، نویسنده اول ساوانا یورگنس یک مدل آماری برای سنجش چگونگی تناسب التهاب در رابطه بین استرس و سندرم متابولیک ایجاد کرد.

نتایج نشان داد که استرس تنها یکی از عوامل متعدد است که می‌تواند سلامتی را تحت تأثیر قرار داد. عوامل دیگر شامل طیف وسیعی از رفتارها از جمله کم تحرکی، عادات غذایی ناسالم، سیگار کشیدن و کم خوابی و همچنین وضعیت اقتصادی-اجتماعی پایین، سن بالا و زن بودن است.

بر اساس این نتایج، به طور کلی با توجه به اینکه از هر سه بزرگسال آمریکایی یک نفر به سندرم متابولیک مبتلا است، دانستن روش های کاهش خطر یا جلوگیری از آن اهمیت زیادی می یابد.

 

منبع: مدیکال نت

اشتراک گذاری این پست


تگ‌ها :