AppointmentAUDIOGRAMBLOOD CELLSBLOOD PRESSUREBODY SCALEBONE DENSITYBONEBRAINCHECKUPChest_X-rayCHOLESTEROLCOLONDENTALDIAGNOSISDOCTORDROPSDUMBBELLEAREKGENDOSCOPYEXAMINATIONEYE TESTEYEGLOVEHABITSHEARTHEIGHTHEPATITISHOSPITALINHALERKIDNEYLUNGSMAMMOGRAMMASKMEDICAL PRESCRIPTIONMONITORPAPPILLSPROSTHETICPSY_2PSYCHOLOGYREPORTRUNNING TESTSCANservice-bonesservice-brainservice-checkservice-cycservice-earservice-exerciseservice-eyeservice-hearthservice-laservice-teethservice-womenservice-xraySMARTWATCHSPERMSTETHOSCOPETEETHTOMOGRAPHYURINEVACCINATIONVIRUSVital_SignWATCHWOMEN_2WOMEN_3

خدمات نقشه‌نگاری مغزی

نقشه‌برداری از مغز مجموعه‌ای از تکنیک‌های علوم اعصاب است که با استفاده از نقشه‌برداری از مقادیر بیولوژیکی انجام می‌شود.

با توجه به تعریفی که در سال 2013 توسط انجمن نقشه‌برداری و درمان مغز (SBMT) ایجاد شد، به طور خلاصه نقشه‌برداری از مغز به عنوان مطالعه آناتومی و عملکرد مغز و نخاع از طریق استفاده از تصویربرداری، ایمونوهیستوشیمی و مولکولی تعریف شده است.

در صورتی که تشخیص داده شود که در عملکرد مغز اختلال یا ابهامی وجود دارد از نقشه نگاری مغزی استفاده می‌شود که با مشخص شدن تغییرات مغز نسبت به حالت نرمال می‌توان به وجود اختلال پی برد.

امروزه به کمک نقشه برداری از مغز، عملکرد مغز را بررسی و مشخص می‌کنند. با روش نقشه برداری از مغز  می‌توان به این پی برد که فعالیت الکتریکی در کدام قسمت از مغز کم و زیاد شده است و از این طریق، نقاط ضعف و قدرت در مغز مشخص می‌شود. این عمل میزان فعالیت الکتریکی مغز را اندازه گیری می‌کند و یکی از جدیدترین روش‌ها جهت بررسی عملکرد مغز و یافتن اختلالات آن به شمار می‌رود.