AppointmentAUDIOGRAMBLOOD CELLSBLOOD PRESSUREBODY SCALEBONE DENSITYBONEBRAINCHECKUPChest_X-rayCHOLESTEROLCOLONDENTALDIAGNOSISDOCTORDROPSDUMBBELLEAREKGENDOSCOPYEXAMINATIONEYE TESTEYEGLOVEHABITSHEARTHEIGHTHEPATITISHOSPITALINHALERKIDNEYLUNGSMAMMOGRAMMASKMEDICAL PRESCRIPTIONMONITORPAPPILLSPROSTHETICPSY_2PSYCHOLOGYREPORTRUNNING TESTSCANservice-bonesservice-brainservice-checkservice-cycservice-earservice-exerciseservice-eyeservice-hearthservice-laservice-teethservice-womenservice-xraySMARTWATCHSPERMSTETHOSCOPETEETHTOMOGRAPHYURINEVACCINATIONVIRUSVital_SignWATCHWOMEN_2WOMEN_3
آخرین شانس سازمان بهداشت جهانی برای کشف ریشه کووید19

نزدیک به دو سال است که ویروس کووید19 برای اولین‌بار در شهر ووهان چین شناسایی شد، اما هنوز این سؤال بی‌پاسخ مانده که ویروس دقیقا از کجا و چگونه به وجود آمد.گروه تحقیقاتی جدید سازمان بهداشت جهانی احتمالاً آخرین فرصت برای یافتن ریشه‌های ویروس است.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) می‌گوید 26 متخصص برای ملحق شدن به مشاوران علمی منشاء عوامل بیماری‌زا (Sago) معرفی شده‌اند. این تیم قرار است بررسی کند که آیا ویروس واقعاً از حیوانات در بازارهای ووهان به انسان منتقل شده یا در طول یک اتفاق آزمایشگاهی نشت کرده است؟ این در حالی است که چین نظریه دوم را به شدت رد کرده‌است.

در ماه فوریه، یک تیم از سوی سازمان بهداشت جهانی که وظیفه بررسی منشاء کووید را داشت به چین منتقل شدند که آن‌ها گفتند احتمالاً ویروس از خفاش‌ها سرچشمه گرفته، اما نیاز به تحقیقات بیشتری است.

اما تدروس آدهانوم، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی، آن زمان گفت که تحقیقات به دلیل کمبود داده‌ها و عدم شفافیت چینی‌ها نیمه‌کاره مانده است. اعضای پیشنهادی گروه ساگو (Sago) شامل 6 متخصص است که پیش از این هم به چین رفته بودند. جدا از ویروس کرونا، ساگو منشأ سایر عوامل بیماری‌زای پرخطر را نیز بررسی خواهدکرد.

به گفته تدروس آدهانوم اینکه عوامل بیماری‌زای جدید از کجا می‌آیند برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های بعدی ضروری است. مقامات رسمی سازمان بهداشت جهانی در سرمقاله مشترک خود در مجله Science اعلام کرده بودند که تصادف آزمایشگاهی را درباره منشاء کرونا‌ویروس نمی‌توان رد کرد. مایکل رایان، مدیر اورژانس WHO می‌گوید این مأموریت ممکن است آخرین فرصت برای درک ریشه‌های این ویروس باشد.

 

اشتراک گذاری این پست