AppointmentAUDIOGRAMBLOOD CELLSBLOOD PRESSUREBODY SCALEBONE DENSITYBONEBRAINCHECKUPChest_X-rayCHOLESTEROLCOLONDENTALDIAGNOSISDOCTORDROPSDUMBBELLEAREKGENDOSCOPYEXAMINATIONEYE TESTEYEGLOVEHABITSHEARTHEIGHTHEPATITISHOSPITALINHALERKIDNEYLUNGSMAMMOGRAMMASKMEDICAL PRESCRIPTIONMONITORPAPPILLSPROSTHETICPSY_2PSYCHOLOGYREPORTRUNNING TESTSCANservice-bonesservice-brainservice-checkservice-cycservice-earservice-exerciseservice-eyeservice-hearthservice-laservice-teethservice-womenservice-xraySMARTWATCHSPERMSTETHOSCOPETEETHTOMOGRAPHYURINEVACCINATIONVIRUSVital_SignWATCHWOMEN_2WOMEN_3
ارتباط بین رژیم غذایی و افسردگی

احساس غم و اندوه و عدم تمایل برای انجام هیچ کاری در روز می تواند گاهی اوقات طبیعی تلقی شود. اما وقتی این شرایط با گذشت زمان در فرد از بین نروند و تشدید شوند ممکن است فرد دچار افسردگی شود. افسردگی می تواند انجام فعالیت‌های روزانه و عملکرد جسمی و عقلانی را تحت‌الشعاع قرار داده و در خوردن، خوابیدن و لذات زندگی فرد اختلال ایجاد می‌کند تا حدی که حتی گذراندن یک روز معمولی نیز برای وی سخت و طاقت‌فرسا می‌شود اما ارتباط بین رژیم‌ غذایی و افسردگی قوی‌تر از آن چیزی است که بسیاری تصور می‌کنند.

نظر متخصصان درباره ی ارتباط بین رژیم غذایی و افسردگی

به گفته دکتر Digant Dave، سرپرست بخش سلامت روان و اعتیاد El Camino Health   کالیفرنیا: رژیم‌ غذایی می تواند تاثیر چشمگیری در پیشگیری و درمان افسردگی داشته باشد و از اثرات زودهنگام آن تاثیر بر اشتها می باشد .افسردگی می‌تواند اشتها را افزایش یا کاهش دهد و مشخص شده است که حالت‌های خلقی منفی باعث می‌شود غذاهای سرشار از قند، چربی و یا نمک ترجیح داده شود.

پیشنهاد مطالعه:فواید ضدآفتاب: 5 دلیل از زبان درماتولوژیست ها

ارتباط بین رژیم غذایی و افسردگی در مشکلات

مطالعات نشان داده‌ که میکروبیوم دستگاه گوارش،در افراد سالم به طور قابل‌ توجهی با افراد افسرده متفاوت است. در  افسردگی ، آنچه مصرف می شود ممکن است باعث تشدید یا بهبود علائم شود. رژیم‌ غذایی غنی از غذاهای با کیفیت بالا که مواد مغذی قابل‌ توجهی از جمله ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها را فراهم می‌کند، ممکن است به تغذیه مغز و محافظت از آن در برابر رادیکال‌های آزاد یا استرس اکسیداتیو کمک کند. همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ی 10 عادت غذایی مضر برای متابولیسم را مطالعه بفرمایید.

چه مواد غذایی به درمان افسردگی کمک میکنند؟

  • اسیدهای چرب امگا 3 که در ماهی های چرب مانند سالمون وساردین یافت می شود. اسیدهای چرب امگا 3 همچنین در دانه ها و آجیل ها مانند دانه کتان، گردو و دانه چیا نیز یافت می شود. امگا 3 و نقش آنها در مبارزه با افسردگی به طور بالقوه برای مدت طولانی مورد مطالعه قرار گرفته است و برخی نتایج متفاوت بوده است. اما این مطالعه مروری در سال 2019 نشان داد که به نظر می رسد امگا 3 به درمان علائم افسردگی کمک می کند.
  • مکمل روی زمانی که قبل از درمان با داروهای ضد افسردگی مصرف شود باعث بهبود اختلالات افسردگی می شود.
  • ویتامین D تاثیر مثبتی بر علائم افسردگی دارد، ویتامین D برای خلق و خوی کلی خوب است. می توان آن را در غذاهای غنی شده مانند آب پرتقال و غلات، محصولات لبنی، ماهی قزل آلا، روغن کبد ماهی و تخم مرغ یافت.
  • فولیک اسید می‌تواند اثر برخی از داروهای ضد افسردگی را افزایش دهد.
  • مکمل منیزیم در کاهش علائم افسردگی و اضطراب بسیار مفید است. غلات کامل، سبزی‌های برگ تیره، لوبیا و حبوبات منابع خوبی از منیزیم است.
  • مصرف زودهنگام ویتامین Vit B12 می‌تواند شروع افسردگی را به تاخیر بیندازد و ممکن است تاثیر داروهای ضد افسردگی را در صورت استفاده با هم بهبود بخشد.
  • آنتی اکسیدان ها که در میوه ها و سبزیجات یافت می شوند نیز ممکن است در کاهش علائم اضطراب و افسردگی نقش داشته باشند

مجموعه سلامت نسیم با ارائه بروزترین اخبار عمومی و تخصصی پزشکی، آماده ارائه ی خدمات غربالگری و تشخیصی پزشکی به شما عزیزان می باشد.

 

منبع: https://health.usnews.com/wellness/food/articles/diet-and-depression

اشتراک گذاری این پست