AppointmentAUDIOGRAMBLOOD CELLSBLOOD PRESSUREBODY SCALEBONE DENSITYBONEBRAINCHECKUPChest_X-rayCHOLESTEROLCOLONDENTALDIAGNOSISDOCTORDROPSDUMBBELLEAREKGENDOSCOPYEXAMINATIONEYE TESTEYEGLOVEHABITSHEARTHEIGHTHEPATITISHOSPITALINHALERKIDNEYLUNGSMAMMOGRAMMASKMEDICAL PRESCRIPTIONMONITORPAPPILLSPROSTHETICPSY_2PSYCHOLOGYREPORTRUNNING TESTSCANservice-bonesservice-brainservice-checkservice-cycservice-earservice-exerciseservice-eyeservice-hearthservice-laservice-teethservice-womenservice-xraySMARTWATCHSPERMSTETHOSCOPETEETHTOMOGRAPHYURINEVACCINATIONVIRUSVital_SignWATCHWOMEN_2WOMEN_3
نتایج امیدبخش: فاز سوم آزمون بالینی درمان جدید کووید 19

لزوم استفاده از درمان جدید کووید 19

ورود سویه های جدید ویروس کووید 19، نگرانی جامعه سلامت درباره تاثیر داروهای مصرفی را به دنبال دارد.  روش درمانی جدید کووید 19 با نام  pegylated interferon lambda شناخته می شود و توسط شرکت داروسازی Eiger BioPharmaceutical درحال توسعه است و تنها نیاز به یک بار تزریق دارد. نتایج این کارآزمایی فاز سوم از درمان جدید COVID-19 نشان داد که این درمان خطر بستری شدن در بیمارستان یا مراجعات طولانی مدت اورژانس را به نصف کاهش می دهد.

از آنجایی که درمان های ارائه شده برای کووید 19 با بازآرایی ژنتیکی ویروس غیر موثر میشوند، تنها تعداد اندکی از داروهای ضدویروسی مثل Paxlovid برای درمان باقی مانده است. اما مزیت روش درمان از طریق Peginterferon lambda این است که با چندین مکانیسم به ویروس حمله میکند، در نتیجه دیگر نگرانی از سویه های جدید وجود نخواهد داشت.

پیشنهاد مطالعه:عادت های روزانه ی مخرب خواب

مطالعات روی درمان جدید کووید 19 روش Peginterferon lambda

براساس مطالعه ای که روی جامعه آماری 1949 نفر از دو کشور کانادا و برزیل که در خطر بالای عوارض شدید کووید 19 بوده اند انجام شده است و در مجله ی پزشکی نیوانگلند  (New England Journal of Medicine) منتشر شده است.  بیماران باید در طی 7 روز اول شروع علائم کووید 19 از این درمان استفاده کنند و بهترین نتیجه در کسانی دیده شد که در طی سه روز ابتدایی درمان را دریافت کردند. نکته قابل توجه این بود کهpegylated interferon lambda هم برای افراد واکسینه موثر بوده و هم برای افراد غیر واکسینه و همچنین سویه های متنوعی از SARS-Covid 2 را پوشش میدهد.

به گفته دکتر Paul Sax، پزشک بیمارستان زنان بوستون، آمارهای این مطالعه کاملا امیدوارکننده است و باقی درمان ها در حال حاضر کنار زده شده اند.

به گفته دکتر جردن فلد (Jordan Feld)، محقق و استادیار دانشگاه تورنتو کانادا، روش(Peginterferon lambda) پتانسیل درمانی بسیار بزرگی داشته و در حال حاضر شاهد گسترش سویه های تهاجمی تر ویروس (که به درمان از طریق واکسن و آنتی بادی مقاوم شده اند) در سرتاسر جهان هستیم.

 

مجموعه سلامت نسیم با ارائه تست های غربالگری بیماری های مختلف، می تواند نگرانی شما عزیزان را در زمینه ی گسترش بیماری ها مرتفع سازد.

 

منبع: https://www.webmd.com/covid/news/20230209/phase-3-trial-reports-promising-results-new-covid-treatment

اشتراک گذاری این پست