AppointmentAUDIOGRAMBLOOD CELLSBLOOD PRESSUREBODY SCALEBONE DENSITYBONEBRAINCHECKUPChest_X-rayCHOLESTEROLCOLONDENTALDIAGNOSISDOCTORDROPSDUMBBELLEAREKGENDOSCOPYEXAMINATIONEYE TESTEYEGLOVEHABITSHEARTHEIGHTHEPATITISHOSPITALINHALERKIDNEYLUNGSMAMMOGRAMMASKMEDICAL PRESCRIPTIONMONITORPAPPILLSPROSTHETICPSY_2PSYCHOLOGYREPORTRUNNING TESTSCANservice-bonesservice-brainservice-checkservice-cycservice-earservice-exerciseservice-eyeservice-hearthservice-laservice-teethservice-womenservice-xraySMARTWATCHSPERMSTETHOSCOPETEETHTOMOGRAPHYURINEVACCINATIONVIRUSVital_SignWATCHWOMEN_2WOMEN_3
دوره کرونا ویروس در کودکان کوتاه است

بررسی 14 مطالعه بین‌المللی می‌گوید علائم کروناویروس در کودکان به ندرت بیش از 12 هفته طول می‌کشد. نسیم سلامت در این مقاله قصد دارد به بررسی این موضوع بپردازد با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

دوره کرونا ویروس در کودکان کوتاه است

شیوع طولانی کروناویروس در کودکان و نوجوانان کمتر از آن چیزی است که قبلاً تصور می‌شد. بررسی 14 مطالعه بین‌المللی نشان می‌دهد علائم طولانی کروناویروس در کودکان به ندرت بیش از 12 هفته طول می‌کشد. این بررسی که در مجله بیماری‌های عفونی کودکان منتشر شده، نشان می‌دهد شیوع طولانی مدت  کروناویروس در کودکان و نوجوانان کمتر از آن چیزی است که پیش از این تصور می شد.

در 14 مطالعه بین المللی، بیش از 19 هزار کودک و نوجوان مورد بررسی قرار گرفتند تا علائم طولانی مدت پس از عفونت Covid-19 را گزارش دهند. پروفسور نایجل کرتیس، نویسنده و محقق، متخصص بیماریهای عفونی اطفال در موسسه تحقیقات کودکان مرداک می‌گوید: «تحقیقات بیشتری برای تعیین خطر دقیق ابتلا به کرونا‌ویروس طولانی در کودکان و نوجوانان نیاز است؛ به ویژه برای اطلاع از تصمیمات مربوط به واکسیناسیون کودکان زیر 12 سال.»

 

آسیب‌های بیماری بیشتر از آسیب‌های احتمالی واکسن؟

هنگامی که محققان در حال ایجاد تعادل بین خطرات و مزایای واکسن‌ها هستند، در واقع می‌خواهند مطمئن شوند که آسیب‌های بیماری، بیشتر از آسیب‌های احتمالی واکسن است. از آنجا که خطر ابتلا به این بیماری در کودکان بسیار کم است، کووید طولانی‌مدت به یک عامل مهم خطر تبدیل می‌شود. پروفسور نایجل کرتیس  معتقد است «در واقع برآورد دقیقی از خطر ابتلا به کووید طولانی یا همان کروناویروس وجود ندارد، اما احتمالاً این خطر بسیار کمتر از چیزی که تصور می‌شود، باشد.»

کووید طولانی‌مدت یک سندرم با بیش از 200 نشانه مستند است اما به عنوان یک بیماری جدید، هنوز تعریف بالینی استانداردی برای تشخیص وجود ندارد؛ از جمله اینکه علائم تا چه مدت ادامه خواهد داشت. محققان اذعان کردند که باید کارهای بیشتری انجام شود زیرا این بررسی نشان داده تقریباً تمام مطالعات موجود یک‌سری محدودیت دارند.

ویروس کرونا

رایج ترین علائم طولانی کووید در کودکان

در مطالعات مورد بررسی ، پنج علامت از رایج ترین علائم طولانی کووید گزارش شده در کودکان و نوجوانان عبارت بودند از سردرد، خستگی، اختلال در خواب، مشکلات تمرکز و درد شکم.

اما در مطالعاتی که شامل گروه های کنترل بود، نسبت افرادی که چنین علائمی را گزارش کردند، در بین افرادی که مبتلا به کووید تشخیص داده شده و کسانی که این بیماری را نداشتند مشابه بود. در اکثر مطالعات، علائم بیش از 12 هفته طول نکشید. کورتیس می گوید: «افرادی که به نظرسنجی‌ها پاسخ می دهند، بیشتر دارای علائم هستند؛ بنابراین در مورد خطر ابتلا به کووید طولانی‌مدت مبالغه می‌کنند. حتی اگر علائم ناچیز هم باشد، هیچ‌کس در بیان آن کم نمی‌گذارد. ما باید بدانیم چگونه این بیماری را بهتر تشخیص داده و درمان کنیم.»

کرونا‌دلتا هم برای کودکان خطرناک نیست

گفتنی است خلاصه یک تحقیق مستقل که توسط موسسه تحقیقات کودکان مردوک در مورد کروناویروس در کودکان تهیه شده نشان می دهد که حتی نوع دلتا نسبت به گونه‌های قبلی بیماری جدی‌تری در کودکان ایجاد نکرده است؛ اگرچه سرعت انتقال آن منجر به افزایش آمار عفونت شده است.

کرتیس گفت: «بستری شدن در بیمارستان در کودکان و نوجوانان به دلیل ابتلا به کرونا‌ویروس و نیاز به مراقبت های ویژه در آنها بسیار نادر است.» اکثر کودکان بستری در بیمارستان روند درمان بسیار خوبی داشته و به خانه می‌روند؛ بیشتر آن‌ها صرفاً برای احتیاط بستری می‌شوند.با این حال، این تحقیق همچنین نشان داد که کودکان و نوجوانان با شرایط زمینه‌ای قبلی  از جمله چاقی، بیماری مزمن کلیه و اختلالات ایمنی،25 برابر بیشتر در معرض ابتلا به کووید شدید هستند.

 

 

اشتراک گذاری این پست