AppointmentAUDIOGRAMBLOOD CELLSBLOOD PRESSUREBODY SCALEBONE DENSITYBONEBRAINCHECKUPChest_X-rayCHOLESTEROLCOLONDENTALDIAGNOSISDOCTORDROPSDUMBBELLEAREKGENDOSCOPYEXAMINATIONEYE TESTEYEGLOVEHABITSHEARTHEIGHTHEPATITISHOSPITALINHALERKIDNEYLUNGSMAMMOGRAMMASKMEDICAL PRESCRIPTIONMONITORPAPPILLSPROSTHETICPSY_2PSYCHOLOGYREPORTRUNNING TESTSCANservice-bonesservice-brainservice-checkservice-cycservice-earservice-exerciseservice-eyeservice-hearthservice-laservice-teethservice-womenservice-xraySMARTWATCHSPERMSTETHOSCOPETEETHTOMOGRAPHYURINEVACCINATIONVIRUSVital_SignWATCHWOMEN_2WOMEN_3
سلامت قلب در بیماران آسم

یک مطالعه جدید در ژورنال انجمن قلب آمریکا بیان میکند که  افراد مبتلا به آسم که در آن بروز علائم (سرفه و تنگی نفس) بیشتر از دو هفته طول بکشد، دچار سطح بالاتری از التهاب و پلاک های عروقی هستند. بطور کلی افراد مبتلا به آسم با دشواری هایی روبرو هستند که می تواند تنفس را سخت کنند و باعث سرفه مزمن شوند. بیماری آسم همچنین می تواند بر وضعیت قلب بیمار تاثیر بگذارد و احتمال سکته را افزایش دهد. به همین دلیل مهم است افراد مبتلا به آسم از سلامت قلب خود مراقبت کنند.

مجموعه سلامت نسیم، قصد دارد تا در این مقاله به ارائه ی راهکارهایی برای افزایش سلامت قلب در بیماران آسم بپردازد.

سلامت قلب در بیماری آسم

بین بیماری آسم و اختلالات قلبی ارتباط مستقیمی وجود دارد. بیماران مبتلا به آسم بیشتر احتمال دارد دچار حمله قلبی یا فیبریلاسیون دهلیزی(Atrial Fibrilation/AF) شوند، زیرا این عارضه ناشی از التهاب است. این بیماران همیشه در خطر بالایی هستند چراکه ممکن است احساس ناراحتی در قفسه سینه برای حملات آسم را عادی تصور کرده(چراکه در حملات آسم هم احساس گرفتگی در قفسه سینه وجود دارد و این دو نباید با هم اشتباه گرفته شود) و بدین ترتیب عارضه ی قلبی بیشتر شده و خطر بالایی این بیماران را تهدید میکند.

پیشنهاد مطالعه:آسم و 2 روش ورزش کردن برای مبتلایان

تاثیر سبک زندگی برای افزایش سلامت قلب در بیماران آسم

به گفته دکتر Gajinder Kumar Goyal، مدیر بخش کاردیولوژی بیمارستان Marengo QRG: در مطالعات متعددی اشاره شده است که بیماران مبتلا به آسم به دلیل التهاب بالا، بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی هستند. بنابراین، تغییر در سبک زندگی برای برخورداری از قلب سالم توصیه می شود، از جمله :

  • مراقبت های غذایی

خودداری از مصرف اسیدهای چرب ترانس، گنجاندن میزان کمتری از چربی اشباع شده در رژیم غذایی و مصرف میزان بیشتری از میوه‌ها و سبزیجات برای بیماران مبتلا به آسم بسیار مهم است.

پیشنهاد مطالعه:درمان خانگی قلب درد عصبی: 10 راهکار موثر + معرفی گیاهان دارویی

  • دوری از استرس‌ و اتکا به ورزش

افراد مبتلا به آسم باید روزانه ورزش کنند. هرچند، گنجاندن حرکات ورزشی در برنامه روزانه باید پس از مشورت با پزشک و با راهنمایی مربی تناسب اندام انجام شود. همچنین باید به این نکته توجه داشت که ورزش در شرایط آب و هوایی نامناسب توصیه نمیشود.

افراد باید با تکنیک هایی مثل یوگا و مدیتیشن از بار استرس خودشان کم کنند تا به این ترتیب سلامت قلب و ریه حفظ شود. داشتن ۸ ساعت خواب شبانگاهی امری ضروری است, به علاوه کنترل وزن و چکاپ های منظم پزشکی توصیه می شود. داشتن ورزش منظم به کنترل علائم آسم و کاهش شانس ابتلا به بیماری های قلبی کمک میکند.

  • خوداری از مصرف مواد الکلی و استعمال سیگار

استعمال دخانیات یا مصرف الکل می تواند وضعیت بیمار را تشدید کند.

 

مجموعه سلامت نسیم با ارائه بروزترین مقاله های علمی، خدمات غربالگری و تشخیصی پزشکی در صدد ارتقا وضعیت سلامت و پیشگیری از ابتلاء به بیماری هاست. هدف ما تامین سلامت و بهبود زندگی شماست.

 

منبع:

https://www.google.com/search?q=heart+and+asthma+hindustan+times&sxsrf=APwXEdfRQyL32CXMKLoBFzeZYk5NIOn6Dw:1682133893234&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjsyq6Jxbz-AhUdR_EDHXdtAOwQ_AUoAnoECAEQBA&biw=1366&bih=568&dpr=0.9#imgrc=iqqiODRChYiYWM

اشتراک گذاری این پست


تگ‌ها :