AppointmentAUDIOGRAMBLOOD CELLSBLOOD PRESSUREBODY SCALEBONE DENSITYBONEBRAINCHECKUPChest_X-rayCHOLESTEROLCOLONDENTALDIAGNOSISDOCTORDROPSDUMBBELLEAREKGENDOSCOPYEXAMINATIONEYE TESTEYEGLOVEHABITSHEARTHEIGHTHEPATITISHOSPITALINHALERKIDNEYLUNGSMAMMOGRAMMASKMEDICAL PRESCRIPTIONMONITORPAPPILLSPROSTHETICPSY_2PSYCHOLOGYREPORTRUNNING TESTSCANservice-bonesservice-brainservice-checkservice-cycservice-earservice-exerciseservice-eyeservice-hearthservice-laservice-teethservice-womenservice-xraySMARTWATCHSPERMSTETHOSCOPETEETHTOMOGRAPHYURINEVACCINATIONVIRUSVital_SignWATCHWOMEN_2WOMEN_3
عملکرد کلیه تحت تأثیر کرونای طولانی مدت

در حالی که عملکرد کلیه اغلب با افزایش سن کاهش پیدا می‌کند، آسیب این بیماران بیش از آن چیزی است که با پیری طبیعی اتفاق می‌افتد.

ارتباط کرونا‌ویروس طولانی‌مدت با خطرات کلیوی

بر اساس یک مطالعه جدید، علائم کووید 19 که مدت‌ها پس از ابتلا به بیماری در بدن باقی می‌ماند و به کووید طولانی‌مدت معروف است، با خطر بیشتر برای بروز مشکلات کلیه مرتبط است.

با تجزیه و تحلیل داده‌های بیش از 1.7 میلیون بیمار آمریکایی، از جمله نزدیک به 90.000 بهبود‌یافته از کرونا‌ویروس با علائم حداقل 30 روز، محققان دریافتند مسافران طولانی مدت این بیماری در مقایسه با افرادی که به آن آلوده نشده‌اند در معرض خطر بیشتری برای مشکلات جدید کلیوی قرار دارند.

این اطلاعات که در مجله انجمن نفرولوژی آمریکا منتشر شده، نشان می‌دهد این احتمال برای کسانی که در بیمارستان بستری نشده بودند، نیز صادق است؛اگرچه کاهش عملکرد کلیه با عفونت شدیدتر در دوران کووید19 ،شدیدتر شده بود. تقریباً 5 درصد از گروه مبتلایان به کرونا‌ویروس طولانی مدت با حداقل 30 روز علائم، با افت نسبی در اندازه‌گیری عملکرد کلیه موسوم به نرخ تخمین زده شده فیلتراسیون گلومرولی همراه بودند.

در حالی که عملکرد کلیه اغلب با افزایش سن کاهش پیدا می‌کند، آسیب این بیماران بیش از آن چیزی است که با پیری طبیعی اتفاق می‌افتد. دکتر زیاد العلی پژوهشگر این مطالعه از دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس می‌گوید: «یافته‌های ما بر اهمیت حیاتی توجه به عملکرد کلیه در مراقبت از بیمارانی که کرونا‌ویروس داشته‌اند، تأکید می‌کند.»

اشتراک گذاری این پست