AppointmentAUDIOGRAMBLOOD CELLSBLOOD PRESSUREBODY SCALEBONE DENSITYBONEBRAINCHECKUPChest_X-rayCHOLESTEROLCOLONDENTALDIAGNOSISDOCTORDROPSDUMBBELLEAREKGENDOSCOPYEXAMINATIONEYE TESTEYEGLOVEHABITSHEARTHEIGHTHEPATITISHOSPITALINHALERKIDNEYLUNGSMAMMOGRAMMASKMEDICAL PRESCRIPTIONMONITORPAPPILLSPROSTHETICPSY_2PSYCHOLOGYREPORTRUNNING TESTSCANservice-bonesservice-brainservice-checkservice-cycservice-earservice-exerciseservice-eyeservice-hearthservice-laservice-teethservice-womenservice-xraySMARTWATCHSPERMSTETHOSCOPETEETHTOMOGRAPHYURINEVACCINATIONVIRUSVital_SignWATCHWOMEN_2WOMEN_3
بهترین زمان خوردن ناهار چه زمانی است؟

زمان ناهار وقت مناسبی برای شارژ شدن و کسب انرژی مجدد برای انجام ادامه کارهای روزانه است. در بعضی از کشورها افراد حتی محل کار خود را ترک میکنند تا به خانه رفته و با خانواده خود ناهار بخورند. اما در برخی دیگر از کشورها مانند آمریکا ترک محل کار یا حتی اختصاص زمانی برای یک گاز از ساندویچ شاید دشوار باشد.

با سلامت نسیم همراه باشید تا به بررسی تاثیر زمان ناهار بر سلامت بدنی بپردازیم و بهترین زمان صرف این وعده ی اصلی غذایی را بررسی کنیم.

اهمیت داشتن زمان مشخص برای صرف ناهار

به گفته آدرا ویلسون متخصص تغذیه مرکز Northwestern Medicine: تعیین بهترین زمان خوردن ناهار با این نکته شروع می شود که باید ارزش خوردن صبحانه در روتین روزمره فهمیده شود. همچنین افرادی که قصد کاهش وزن دارند و یا می خواهند انرژی کافی در روز را داشته باشند، صبحانه یک وعده عالی برای کنار زدن احساس گرسنگی و متعادل کننده بدن در طول روز خواهد بود.

خوردن صبحانه دقایقی بعد از بیدار شدن از خواب به کسب انرژی و داشتن عادات غذایی سالم کمک میکند. برای اینکه به طور اثربخشی بین صبحانه و ناهار پل ارتباطی برقرار کنید، بهتر است از خوردن میان وعده پرهیز کنید.

این ایده شاید برای شمایی که بعد از بیدار شدن از خواب هیچ میلی برای خوردن صبحانه ندارید آزاردهنده به نظر بیاید. شاید برای ایجاد اشتیاق خوردن صبحانه باید در موادی که برای صبحانه آماده میکنید، تجدیدنظر کنید. می توانید از یک وعده مملو از پروتئین مثل تخم مرغ کامل استفاده کنید، یا کره بادام روی نون تست را برای صبحانه انتخاب کنید. با این کار یک چارچوب برای خوردن متعادل در طول روز برای شما فراهم میشود.

پیشنهاد مطالعه: برای تقویت سیستم ایمنی بدن چی بخوریم؟ معرفی 17 ماده غذایی

خوردن وعده ی صبحانه

بهترین زمان خوردن ناهار در طی روز

به طور ایده آل بهترین زمان خوردن ناهار 4 یا 5 ساعت بعد از خوردن صبحانه است تا بدین طریق قند خون را در محدوده مناسب خود حفظ کنید. برای مثال اگر در ساعت 7 صبحانه می خورید، ساعت ناهار شما باید بین ساعت 11 تا 1 ظهر باشد. حال اگر برنامه کاری شما ایجاب میکند که ناهار را به تعویق بیندازید می توانید در این زمان از یک میان وعده سالم استفاده کنید.

یک میان وعده خوب ترکیبی از پروتئین، کربوهیدرات و چربی های سالم است مثلا ترکیب سیب و مقداری آجیل یا سبزی با حمص (نخود-ارده). این ترکیبات باعث از بین رفتن احساس گرسنگی شما تا وعده ی بعدی می شوند.

بهتر است شام خود را 4 تا 5 ساعت بعد از ناهار میل کنید. این حالت شما را از پرخوری در هنگام غروب دور نگه میدارد. اگر نمیتوانید زودتر شام بخورید می توانید یک میان وعده سبک و مغذی در وقت غروب میل کنید تا اینکه زمان یک وعده اصلی فرا برسد. برخی متخصصین باور دارند که داشتن فاصله حداقل سه ساعته بین شام تا زمان خواب به ما در کنترل قند خون و داشتن وزن مناسب کمک میکند.

پیشنهاد مطالعه:ارتباط بین رژیم غذایی و افسردگی

وعده ی غذایی در ساعت مشخص

آیا اهمیتی دارد که چه زمانی ناهار بخورید؟

بله مطالعات هم این مهم را تایید میکند. مطالعه ای در دانشگاه Northwestern  نشان داد که خوردن غذا در زمان مشخص به اندازه شمارش کالری هر وعده غذایی در روز اثربخش است. به گفته دکتر شاینا الکساندریا استادیار پزشکی پیشگیرانه در دانشگاه Northwestern: شمارش کالری هر وعده بعد از مدتی خستگی غذایی رابه همراه خواهد داشت این درحالیست که خوردن غذا در زمان مشخص بسیار آسان تر است. با تمرکز در زمان خوردن غذا به جای شمارش کالری آن، داشتن روتین غذایی سالم بسیار آسان تر خواهد بود.

مرکز سلامت نسیم با ارائه به بروزترین مقالات علمی در صدد ارتقا وضعیت سلامت و بهبود زندگی شما عزیزان است.

منبع:

https://www.thehealthy.com/nutrition/the-best-time-to-eat-lunch-say-experts/

 

اشتراک گذاری این پست