AppointmentAUDIOGRAMBLOOD CELLSBLOOD PRESSUREBODY SCALEBONE DENSITYBONEBRAINCHECKUPChest_X-rayCHOLESTEROLCOLONDENTALDIAGNOSISDOCTORDROPSDUMBBELLEAREKGENDOSCOPYEXAMINATIONEYE TESTEYEGLOVEHABITSHEARTHEIGHTHEPATITISHOSPITALINHALERKIDNEYLUNGSMAMMOGRAMMASKMEDICAL PRESCRIPTIONMONITORPAPPILLSPROSTHETICPSY_2PSYCHOLOGYREPORTRUNNING TESTSCANservice-bonesservice-brainservice-checkservice-cycservice-earservice-exerciseservice-eyeservice-hearthservice-laservice-teethservice-womenservice-xraySMARTWATCHSPERMSTETHOSCOPETEETHTOMOGRAPHYURINEVACCINATIONVIRUSVital_SignWATCHWOMEN_2WOMEN_3
راه‌اندازی سامانه یکپارچه نوبت‌دهی آنلاین برای بیمارستان‌ها

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت از راه اندازی سامانه یکپارچه نوبت‌دهی آنلاین برای بیمارستان‌ها خبر داد.

تسریع نوبت دهی با سامانه یکپارچه نوبت‌دهی

تسریع دریافت نوبت بیماران با یکپارچه کردن نوبت‌دهی آنلاین بیمارستان‌ها

دکتر رضا مظهری، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، با اشاره به اینکه در سال 1401 تعداد مراجعه به بیمارستان به 93 میلیون نفر رسیده است، از سامانه جدید یکپارچه نوبت‌دهی آنلاین بیمارستان‌ها خبر داد. این رقم در 6 ماه نخست سال جاری، مشابه سال گذشته  بوده است.

وی گفت این درواقع یک سامانه مستقل نیست و یک درگاه و ارتباط‌ دهنده یکپارچه است که باعث می‌شود بیمار نیازی به استفاده از سامانه‌های متعدد نداشته باشد و اتصال تنها از طریق یک درگاه صورت گیرد. به این معنا که تخصص مربوطه در ۱۲ سامانه جستجو انجام شده ولی نتیجه به صورت یکجا نمایش داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه  12 شرکت در کشور، مسئول راه اندازی نوبت در بیمارستان‌ها بوده اند، توضیح داد که با وجود ۶۴۴ بیمارستان دولتی در کشور‌، صرفاً 4 شرکت از میان 12 شرکت، بیشترین حجم فعالیت را داشته‌اند. از این رو تمهیداتی در بخش نوبت‌دهی انجام شده و سامانه جدید نوبت‌دهی با هدف رفع مشکلات مردم در این زمینه ایجاد شده است.

دکتر مظهری اضافه کرد: در بهمن ماه سال گذشته، تصمیم بر آن بود که افراد برای مراجعه به بیمارستان در سایت آن نوبت بگیرند و در صورت عدم وجود نوبت خالی، لازم بود که افراد برای گرفتن نوبت، به صورت حضوری به بیمارستان مراجعه کنند. از این رو تصمیم بر آن شد که ۱۲ نرم‌افزار متعلق به شرکت‌های مختلف به یکدیگر متصل شوند و یک درگاه واحد در اختیار شهروندان هر استان و شهر قرار داده شود.

پیشنهاد مطالعه:خوشبینی و سلامت

روش انجام نوبت‌دهی آنلاین در سامانه ی یکپارچه ی نوبت دهی

دکتر مظهری افزود، آدرس سامانه در حال حاضر http://nobat.behdashtgov.ir است و به زودی در درگاه ملی خدمات هوشمند دولت قرار خواهد گرفت.

دکتر مظهری درخصوص مراحل رزرو جهت مراجعه توضیح داد:

1-شهروندان در ابتدا وارد سامانه می‌شوند.

2-استان و شهر مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند.

3-تاریخ مورد نظر توسط خود افراد انتخاب می‌شود.

4-پس از آن، فهرست تخصص‌ها نمایش داده می شود، یکی از آن‌ها انتخاب و سپس با گذراندن یک تست مجموع اعداد، لیست بیمارستان‌هایی که نوبت خالی دارند نمایان می‌شود.

همچنین نام بیمارستان‌هایی که نوبت خالی یا تخصص مربوطه را ندارند، از لیست حذف می‌شود.

5-پس از آن، فهرست پزشکانی که در یک روز مشخص، برای یک تخصص معین، انتخاب شده‌اند، نمایش داده می‌شود.

بنابراین بیمار پزشک منتخب خود را اعلام کرده و وارد پروسه نوبت‌دهی می‌شود.

وی در پایان گفت: نام همه تخصص‌ها در لیست وجود دارد و این بستگی به بیمارستان انتخاب شده دارد که آن تخصص را دارا باشد یا خیر. درصورتی که بیمارستان مورد نظر ظرفیت نداشته باشد، این موضوع به اطلاع کاربران می‌رسد.

منبع: مهر

مجموعه سلامت نسیم با ارائه بروزترین مقاله های علمی، خدمات غربالگری و تشخیصی پزشکی در صدد ارتقا وضعیت سلامت و پیشگیری از ابتلاء به بیماری هاست. هدف ما تامین سلامت و بهبود زندگی شماست.

اشتراک گذاری این پست