AppointmentAUDIOGRAMBLOOD CELLSBLOOD PRESSUREBODY SCALEBONE DENSITYBONEBRAINCHECKUPChest_X-rayCHOLESTEROLCOLONDENTALDIAGNOSISDOCTORDROPSDUMBBELLEAREKGENDOSCOPYEXAMINATIONEYE TESTEYEGLOVEHABITSHEARTHEIGHTHEPATITISHOSPITALINHALERKIDNEYLUNGSMAMMOGRAMMASKMEDICAL PRESCRIPTIONMONITORPAPPILLSPROSTHETICPSY_2PSYCHOLOGYREPORTRUNNING TESTSCANservice-bonesservice-brainservice-checkservice-cycservice-earservice-exerciseservice-eyeservice-hearthservice-laservice-teethservice-womenservice-xraySMARTWATCHSPERMSTETHOSCOPETEETHTOMOGRAPHYURINEVACCINATIONVIRUSVital_SignWATCHWOMEN_2WOMEN_3
پیشگیری مقدم بر درمان؛ برگزاری جلسه کمیسیون سرمایه‌ انسانی بانک‌ها در مرکز سلامت نسیم

سومین جلسه کمیسیون سرمایه‌های (منابع) انسانی کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی روز یکشنبه، چهارم تیرماه 1402 با حضور اعضای این کمیسیون در مرکز سلامت نسیم برگزار شد و طی آن طرح سلامت بانک پاسارگاد معرفی و شرکت‌کنندگان به بازدید از بخش‌های مختلف این مرکز پرداختند.

جلسه ی نسیم سلامت

توضیحات مدیر مرکز سلامت نسیم

در آغاز برگزاری این رویداد دکتر محمدتوکلی، مدیر مرکز سلامت نسیم به ارائه توضیحاتی درخصوص معرفی، اهداف، فرآیندها و فعالیت‌های مجموعه سلامت الکترونیک نسیم پرداخت. وی با ارائه تعریفی از «سلامت» از نگاه سازمان جهانی بهداشت (WHO)، اهمیت توسعه خدمات بهداشت سلامت در کشور را تشریح کرد و افزود: سلامت الکترونیک نسیم در نظر دارد که پوشش همگانی سلامت (UHC) را در سطوح ملی و سازمانی گسترش دهد.

وی با ارائه توضیحاتی در خصوص وضعیت هزینه‌‏کرد خانوار برای خدمات سلامت بر اساس مطالعه هزینه – درآمد مرکز آمار ایران تأکید کرد که سرانه پرداخت از جیب مردم برای هزینه‌های سلامت در طی سال‌ها، همواره رو به افزایش بوده است.

اهمیت اقدام در زمینه ی پیشگیری از بیماری ها

دکتر توکلی با اشاره بر اهمیت اقدام در زمینه پیشگیری از بیماری‌ها، نادیده گرفتن این موضوع را منجر به ایجاد بار مالی سنگین بر افراد و سازمان‌ها دانست.

مدیر مرکز سلامت نسیم با بیان مطالبی درخصوص بیماری‌های غیرواگیر، این بیماری‌ها را غیرقابل انتقال و همراه با پیشرفتی کند و درگیری طولانی مدت خواند. وی در ادامه با ارائه مطالبی درخصوص درصد بالای مرگ و میر و ابتلا در بیماری‌های غیرواگیر نظیر سرطان، بیماری‌های قلبی – عروقی، دیابت و بیماری‌های تنفسی و ریوی، تقدم اهمیت پیشگیری بر درمان را یادآور شد.

بیشتر بدانید: آزمایش های تشخیص سرطان

دکتر محمدتوکلی همچنین با عنوان کردن خدمات مرکز سلامت نسیم نظیر تولید نرم‌افزارهای به‌روز سلامت، سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های این حوزه، خدمات درمانی در کلینیک‌ عصر، نظارت‌های ادواری و بهداشتی، آموزش و به خصوص «پایش هوشمند سلامت» به ارائه مدل پایش و پیگیری سلامت سازمانی سلامت الکترونیک نسیم پرداخت.

توضیحات مدیر مرکز مراقبت، پیشگیری و تماس نسیم

در ادامه دکتر آزاده شالکویی، مدیر مرکز مراقبت، پیگیری و تماس نسیم نیز به ارائه توضیحاتی در خصوص فرآیندها و خدمات مرکز تماس این مجموعه براساس شرایط و نیازهای مراجعین پرداخت. وی تعیین تیم مراقبت اختصاصی برای فرد، کنترل کمی و کیفی ثبت اطلاعات پرونده سلامت الکترونیک در واحدهای مرکز پایش، تعیین برنامه‌های مراقبتی، برقراری تماس تلفنی تیم مراقبتی با فرد و … را از جمله فرآیندهای این مرکز عنوان کرد.

دکتر شالکوئی در ادامه به برخی از خدمات آموزشی مجموعه از جمله ارتقای سطح علمی تیم مراقبتی، برگزاری کنفرانس‌های علمی آنلاین و به روز‌رسانی کتابخانه پرونده الکترونیک اشاره کرد.

بیشتر بدانید: انقلابی در پیشگیری از بيماري‌هاي قلبي-عروقي

جلسه کمیسیون سرمایه‌ انسانی در نسیم سلامت با سخنرانی دکتر شالکوئی

 

در ادامه نیز دکتر مظهری، مشاور عملیاتی هلدینگ نسیم سلامت پاسارگاد نیز به نحوه ارزیابی ایمنی و بهداشت و ارگونومی در بانک‌‌ها، به عنوان یکی از پروژه‌های سلامت الکترونیک نسیم پرداخت.

جلسه کمیسیون سرمایه‌ انسانی بانک ها

در ادامه نیز شرکت‌کنندگان در رویداد، به بازدید از بخش های مختلف مرکز پرداختند و همزمان توضیحاتی مرتبط با هر بخش ارائه شد.

جلسه بازدید از نسیم سلامت

 

گفتنی است که این جلسه با حضور جمعی از نمایندگان بانک‌های خصوصی و مؤسسات اعتباری در مرکز سلامت نسیم برگزار شد.

بازدید جمعی از نمایندگان بانک ها از مرکز سلامت نسیم

اشتراک گذاری این پست


تگ‌ها :