AppointmentAUDIOGRAMBLOOD CELLSBLOOD PRESSUREBODY SCALEBONE DENSITYBONEBRAINCHECKUPChest_X-rayCHOLESTEROLCOLONDENTALDIAGNOSISDOCTORDROPSDUMBBELLEAREKGENDOSCOPYEXAMINATIONEYE TESTEYEGLOVEHABITSHEARTHEIGHTHEPATITISHOSPITALINHALERKIDNEYLUNGSMAMMOGRAMMASKMEDICAL PRESCRIPTIONMONITORPAPPILLSPROSTHETICPSY_2PSYCHOLOGYREPORTRUNNING TESTSCANservice-bonesservice-brainservice-checkservice-cycservice-earservice-exerciseservice-eyeservice-hearthservice-laservice-teethservice-womenservice-xraySMARTWATCHSPERMSTETHOSCOPETEETHTOMOGRAPHYURINEVACCINATIONVIRUSVital_SignWATCHWOMEN_2WOMEN_3
کدام سالم‌تر است؛ میوه تازه یا آب‌میوه

درست مانند سایر غذاها، میوه‌های مختلف نیز ارزش غذایی متفاوتی دارند.
کشورهایی که تنوع میوه و سبزی‌جات دارند، واقعا خوش‌شانس هستند. مجموعه‌ای گیج کننده از میوه‌ها در شکل‌ها و رنگ‌های مختلف که در تمام طول سال در فروشگاه‌های مواد غذایی به چشم می‌خورند. همه ما در مورد پنج وعده توصیه شده میوه و سبزیجات در روز شنیده‌ایم. اما نمی‌دانیم برای چه آنها را می‌خوریم و ارزش غذایی بین میوه‌ها چقدر متفاوت است؟ آیا تفاوتی بین میوه‌های تازه نسبت به آب میوه و میوه خشک وجود دارد؟

تفاوت میوه تازه، آب میوه و میوه خشک

به طور کلی، میوه‌های کامل منابع خوبی از فیبر هستند در حالی که آب میوه‌ها منبع خوبی از فیبر نیستند. یک فنجان آب میوه، حتی آب میوه 100 درصد، قند بیشتری نسبت به یک تکه یا یک وعده میوه کامل دارد.علاوه بر این، میوه‌های کامل نسبت به آب میوه‌ها سیر کننده‌تر هستند. هنگام رعایت میزان مصرف توصیه شده میوه و سبزیجات، بهتر است آنها را (به طور کامل) مصرف کنید تا (آبمیوه) را بنوشید. با این حال، نباید به طور کامل از نوشیدن آب میوه پرهیز کرد.
میوه‌هایی هستند که به شکل خشک در دسترس هستند، مانند کشمش، زردآلو، و آناناس. میوه‌های خشک همچنین ارزش مغذی خوبی دارند، برای مدت طولانی نگهداری می شوند و کالری بالایی هم دارند.با این حال،به برخی از آن‌ها اغلب شکر در فرآیند خشک کردن اضافه می‌کنند، به ویژه انبه و آناناس. برخی از میوه‌های خشک مانند کشمش و زردآلو نیز برای حفظ طراوت و رنگ با دی اکسید گوگرد خشک می‌شوند که برای اکثر مردم نگران کننده نیست.با این حال می‌تواند در برخی از افراد ایجاد حساسیت کند به ویژه آن‌هایی که آسم دارند.

میوه ارگانیک بخریم یا معمولی

در مورد میوه‌های ارگانیک و معمولی، چه تازه، چه منجمد یا خشک، انتخاب‌های زیادی داریم. از نظر تغذیه، تفاوت کافی برای انتخاب یکی بر دیگری وجود ندارد، اگرچه مصرف کنندگان ممکن است بر اساس شیوه های کشاورزی و تأثیرات زیست محیطی، یکی را بر دیگری ترجیح دهند. علاوه بر مواد مغذی، برخی از میوه ها دارای فلاونوئیدهای بالایی نیز هستند. فلاونوئیدها تنوعی از ترکیبات هستند که برخی از آن‌ها آنتی‌اکسیدان‌های قوی دارند که می‌توانند خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها مانند بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت را کاهش دهند. به طور خاص، مرکبات در رده فلاونوئیدهای بالا هستند.
حتما بخوانید: مقاله مفیدی در مورد مواد غذایی مفید برای تقویت سیستم ایمنی نوشتیم که توصیه میکنیم به آن هم یک سری بزنید.

چه میوه هایی بخوریم؟

به طور کلی نمی‌توان گفت یک میوه وجود دارد که تمام مواد مغذی را داشته باشد، بنابراین خوردن انواع مختلف میوه‌ها و آب‌میوه‌ها، کلید سلامتی است. پس چیزهای جدید را امتحان کنید! بیشتر بزرگسالان باید حدود 2 فنجان در روز از میوه‌هایی با رنگ‌های متنوع استفاده کنند. میوه‍‌های کامل را به آب میوه ترجیح دهید. میوه‌های فصل را بخورید و لذت ببرید. مهمتر اینکه با دقت غذا بخورید تا بو، بافت و طعم آن را کاملا درک کنید. نوش جان!

اشتراک گزاری این پست