AppointmentAUDIOGRAMBLOOD CELLSBLOOD PRESSUREBODY SCALEBONE DENSITYBONEBRAINCHECKUPChest_X-rayCHOLESTEROLCOLONDENTALDIAGNOSISDOCTORDROPSDUMBBELLEAREKGENDOSCOPYEXAMINATIONEYE TESTEYEGLOVEHABITSHEARTHEIGHTHEPATITISHOSPITALINHALERKIDNEYLUNGSMAMMOGRAMMASKMEDICAL PRESCRIPTIONMONITORPAPPILLSPROSTHETICPSY_2PSYCHOLOGYREPORTRUNNING TESTSCANservice-bonesservice-brainservice-checkservice-cycservice-earservice-exerciseservice-eyeservice-hearthservice-laservice-teethservice-womenservice-xraySMARTWATCHSPERMSTETHOSCOPETEETHTOMOGRAPHYURINEVACCINATIONVIRUSVital_SignWATCHWOMEN_2WOMEN_3
از ساعت 10 تا 11 شب فرصت دارید خواب شبانه را شروع کنید

بهترین زمان خواب شبانه برای سلامت قلب را می‌شناسید؟

بر اساس یک مطالعه جدید، افرادی که بین ساعت 10 تا 11 به خواب شبانه می‌روند، نسبت به افرادی که زودتر یا دیرتر می‌خوابند، احتمال کمتری به ابتلا به بیماری قلبی دارند.

برای این مطالعه، بیش از 88 هزار نفر در رده سنی 45 تا 79 سال، دستگاه‌هایی را روی مچ دست خود می‌گذاشتند که به مدت یک هفته، زمان به خواب رفتن و بیدار شدن آن‌ها را ردیابی کرد. آن‌ها همچنین ارزیابی‌ها و پرسشنامه‌هایی را در مورد عادات سلامتی و سبک زندگی خود تکمیل کردند. سپس محققان سلامت قلب، بروز سکته و سایر مشکلات قلبی عروقی را در شرکت‌کنندگان به طور متوسط ​​به مدت 5.7 سال پیگیری کردند.

این مطالعه نشان داد زمانی که خواب در نیمه شب یا دیرتر شروع می‌شود، نرخ بیماری‌های قلبی- عروقی 25 درصد بیشتر است. این میزان در مقایسه با زمان شروع خواب از ساعت 10 تا 10:59 شب بوده است. این میزان زمانی که خواب در ساعت 11 شروع شود، 12 درصد بیشتر  و زمانی که افراد قبل از ساعت 10 شب به خواب می‌روند، 24 درصد بیشتر بوده است.

البته این یافته‌های دانشگاه هاروارد ثابت نمی‌کند که خواب زودهنگام یا دیرتر می‌تواند باعث بروز بیماری قلبی شود اما زمان‌های خواب غیرسنتی می‌تواند ساعت داخلی 24 ساعته بدن یا ریتم شبانه‌روزی را مختل کند که نقش کلیدی در تنظیم عملکرد فیزیکی ارگان‌ها دارد.

به گفته نویسندگان این مطالعه، افرادی که تا بعد از نیمه‌شب بیدار می‌مانند، می‌توانند در معرض بیشترین خطرات باشند؛ زیرا به احتمال زیاد آن‌ها نور صبح را نمی‌بینند؛ طلوع آفتاب باعث تنظیم مجدد ساعت بدن می‌شود. مطالعه این گروه در 9 نوامبر 2021 در مجله دیجیتال قلب اروپا- سلامت منتشر شد. پس بهتر این است که ساعت شروع خواب شبانه خود را بین ساعات 10 الی 11 تنظیم کنید.

 

اشتراک گزاری این پست